donderdag 7 juni 2007

Van start

In '87 speelde ik voor het eerst het Nederlandse rollenspel queeste. In de loop van de jaren '90 bewerkte ik met queestvrienden Carlo en Eric alle regelboeken en de belangrijkste verhalen om ze voor geïnteresseerden toegankelijk te maken. Geïnspireerd door de hernieuwde belangstelling voor het spel pakte ook queeste bedenker Joop Oele de draad weer op en maakte nieuwe illustraties bij een aantal van zijn verhalen. De laatste jaren verdween echter de ene na de andere queeste website van het internet. Er wordt zo her en der in Nederland nog wel queeste gespeeld, maar nieuwe spelers kunnen hun weg waarschijnlijk niet vinden. Het leek me tijd om de online distributie van queeste nieuw leven in te blazen. In dit weblog doe ik verslag van de vorderingen en behandel ik op gezette tijden wat queest gerelateerde onderwerpen.

Geen opmerkingen: